SGK Tarafından Fatura Eki Belgelerin Elektronik Ortamda Alınması Uygulanmasının Ertelenmesi Hakkında


Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 24.12.2019 tarihinde "Eczane Faturalarının ve Eki Belgelerin Elektronik Ortamda Alınması Hakkında" başlıklı olarak yayımlanan duyuru ile, elektronik ortamda düzenlenmeyen belgelerin elektronik ortama aktarılarak Kuruma gönderilmesi yönteminin hâlihazırda Kurumla sözleşmeli hastanelerin faturalarında olduğu gibi sözleşmeli eczaneler tarafından da kullanılmasının 01.03.2020 tarihinden itibaren zorunlu hale getirileceği bildirilmişti.

Meslektaşlarımıza ek iş yükü ve sorumluluklar getirecek olan bu uygulamanın hayata geçirilmesi ile ilgili Birliğimizin herhangi bir mutabakatı bulunmadığı 25.12.2019 tarihinde internet sayfamızda yayımladığımız duyuru ile de ilan edilerek, söz konusu uygulamanın durdurulması talep edilmişti.

Mevcut kağıt reçete oranlarıyla eczanelerimiz açısından uygulanabilir bir yöntem olmadığı; bu haliyle uygulamada ısrarcı olunmasının, eczanelerimizde kaosa ve beraberinde de hasta mağduriyetlerine sebebiyet vereceği, 54 Bölge Eczacı Odamızın, Mart ayı başında yayımladığı duyuru ve Birliğimizin Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderdiği yazı ile de çok net bir şekilde ifade edilmişti.

Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından 06.04.2020 tarihinde (bugün) Kurumun internet sayfasında yayımlanan duyuru ile, Medikal Market, Optisyenlik Müesseseleri, İşitme Merkezleri ve Eczane Fatura Eki Belgelerin elektronik ortamda alınması uygulamasının konuya ilişkin yapılacak düzenlemeye kadar ertelendiği duyurulmuştur.

Meslektaşlarımızın bilgisine sunarız.

TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ

Kurum Duyurusu için tıklayınız.